بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

جلسه نقد و رونمایی کتاب(مزامیر آتش) با حضور شاعران ایران و افغانستان برگزار شد

آقای قمر، تشریف آوری مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش(دکتر بسم‌الله شریفی) و همراهانشان را خوش آمدید گفته حضور مهمان را در سخنانش گرامی داشت.

به گزارش #سبزمنش، عصر سه شنبه چهارم دلو/بهمن ماه ۱۴۰۱ اتفاق قشنگِ رونمایی و نقد کتاب مزامیر آتش، مجموعه‌ای از سروده‌های‌ ابراهیم حاج محمدی”قمر”، #عضو فعال #سبزمنش؛ بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان را از افغانستان، تهران و مرکز استان به فریمان کشاند تا در کنار میزبانان بزرگوار و فرهیخته فریمانی، جمعی سراسر شعور و شعر با دیداری شاعرانه روح را برای ساعاتی نوازش کنند و تا مدت‌های مدید از جلای این دیدار خاطرشان شادی آفرین باشد.

شاعرِ مجموعه، جناب آقای قمر(عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش) اولین سخنرانِ بود که بعد از عرض خیر مقدمِ سرکارخانم کامیابی، ریاست اداره فرهنگ و ارشادفریمان توسط شاعر مطرح، محمدکاظم کاظمی به جایگاه دعوت شد.

ابراهیم با تبر خویشتن، سنتی را شکست که کم نظیر بود او خود از ورای خویش، قمر را به تیغ تیز نقد کشید، و بی رحمانه جناب قمر را نقدکردنی نقد کرد و نیز تقاضا نمود که دیگر عزیزان نیز بی رحمانه نقدش کنند.

آقای قمر، تشریف آوری مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش(دکتر بسم‌الله شریفی) و همراهانشان را خوش آمدید گفته حضور مهمان را در سخنانش گرامی داشت.

از دیگر منتقدین و شاعران که به ایراد سخن پرداختند و شعر خواندند:

سید ابوطالب مظفری، مجتبی ابوالقاسمی، دکتر غلامعباس سعیدی، استاد عبدالرئوف توانا، بصیر احمد کریمی و… بودند که هرکدام به بیان نکات قابل توجه و آموزنده‌ای پرداختند که از حوصله این گزارش خارج است.

حضور و اجرای استاد فرهیخته محمدکاظم کاظمی، امین هنرتبار، هنرمند کم نظیر پنجه طلای فریمان، استادفخرایی، دکترسعیدی، دکترقربانی، دکتر علی نوروزی، دکترمتقیان، دکترفخرایی، سیدحسین قاضی زاده هاشمی، مهندس نوروزی، استادحکیمی، استادعرفانیان، استادمحمدی، استادمحمدشریفی، استادحمیدعلامه، استادپوررضا، برادرشهیدان افقهی، دکتر اسفند رییس شورای شهر، اعضای شورای شهر، شهردارفریمان، جمع بسیاری از بانوان هنرمند و هنردوست، شاعران، فرهنگیان، پیشکسوتان، ادب دوستان، بازاریان وشهروندان، غنای این محفل را صدچندان کرده بود.

نی نوازی هنرمند عزیز جناب حلمی و گروه موسیقی محلی به سرپرستی هنرمند شایسته جناب آقای مقدری همه میهمانان را به واکنشی سپاس انگیز وا داشت.

شعر خوانی سیدمهدی موسوی به نمایندگی از شاعران فریمان از دیگر برنامه‌های این محفل بود،

نوجوان فریمانی جناب آقای مهرکام که در سریال بچه زرنگ نقش ایفا می‌کند و هم اکنون از شبکه ۲سیما درحال پخش است از میهمانان این محفل بود.

آخرین سخنران آقای دکتر بسم الله شریفی(شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار افغانستان) بود که با تقدیم پیام مختصرِ پروفسور سید حسن امین و آقای عباس خوش‌عمل کاشانی یک پارچه غزل خود را به خوانش گرفت و‌ با یادآوری از ساحه فعالیت، کشورهای پیوست شده و اهداف بنیاد جهانی سبزمنش، از سوی حضار و هواخواهان سبزمنش‌ با کف زدن‌ها استقبال شد.

آقای شریفی، چاپ و رونمایی کتاب مزامیر آتش را به آقای قمر، دوست‌داران بنیاد جهانی سبزمنش و جامعه ادبی تبریک گفت و نشان سبزمنش را به رسم احترام به شخصیت‌های زیر تقدیم نمود:

پروفسور شهبال قربانی، دبیر بنیاد جهانی سبزمنش در نیشابور، آقای ابراهیم حاج محمدی قمر، سراینده مزامیر آتش، و عضو فعال سبزمنش، آقای محمد کاظم کاظمی، استاد عبدالرئوف توانا، عضو ارشد بنيادجهاني سبزمنش، بصیر احمد کریمی، عضو فعال فرهنگی و اینجانب(علی اکبر مقدم).

جلسه با اهدای لوح سپاس به تعدادی از اشتراک کنندگان، تکمیل دسته جمعی برگه‌های عضویتِ بنیاد جهانی سبزمنش و سپردن آن به بنیانگذار بنیاد جهانی سبزمنش (آقای دکتر شریفی)و همچنان گرفتن عکس‌های یادگاری با لبخند و صرف شام به اتمام رسید.

گزارش از: علی اکبر مقدم، عضو فعال سبزمنش/ فریمان

#ایرانشهری

#خراسان #رضوی

#رونمایی

#افغانستان

#شاعران_معاصر

#شاعران_جهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.