بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

خان حسنین عاقب اعضای فعال بنیاد جهانی سبزمنش/ هندوستان

خان حسنین عاقب

قدم حسنین خان فرزند قاضی محمد شہباز خان است، شاعر، نویسنده، مترجم و محققِ ادبیات مشهور هندی است. او  در ۰۸ ژوئیه ۱۹۷۱ در شهر آکولا و منطقه ایالت مهاراشتر، هند متولد شد. وی در آکولا دانش آموختہ شد و سپس در پوسد سکونت  گزید و بہ کار تدریس پرداخت. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در  زبانهای اردو، انگلیسی و تاریخ است.  دبیر آموزش و پرورش (M.Ed) ؛  کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی (M.SW)؛  L.L.B؛ اکنون در حال گذراندن دکتری ادبیات انگلیسی است و عنوان رسالہ دکتری او “شناخت ارزش ھای  اخلاقی در ترجمہ ھای شعر ھای مولوی” است. وی تا اکنون ۱۸ کتاب  بہ انگلیسی و اردو منتشر کردہ است کہ برخی از آنھا جزو برنامہ درسی دانشگاہ و مدارس ایالت مھاراشتر است.

(۴ كتاب به انگلیسی و ۲ كتاب به اردو) با ۱۰ كتاب كه تألیف خلاقانه و پژوهشی خود را در بر می گیرد.  او در ھمایش ھای مختلف در سراسر ھندوستان سخنرانی ایراد نمودہ است. او مترجم ماهری نیز هست.  وی از اردو، انگلیسی، مراتھی، هندی و فارسی  ترجمه می کند.  از نظر حرفه ای، او در حال حاضر در کالج جی ان آزاد در شھر پوسد مشغول تدریس است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.