بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

دکتر کیوان سالمی‌فیه عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش

کیوان سالمی‌فیه

کیوان سالمی‌فیه زاده ۲۲ خرداد ۱۳۵۴ تهران، نویسنده، مترجم، محقق و ناشر بوده، از دو ماهگی به‌همراه خانواده به آمریکا رفت و هنگام انقلاب همراه مادر به ایران بازگشت و در ایران ماند. در اولین دوره ورودی  رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشکده زبانهای خارجی تهران فارغ التحصیل شد. پایان نامه‌اش اندیشه زرتشت در اوستا بود که بر اساس گاتاها و یشتها تنظیم شده و به‌همین نام بعدها منتشر شد. همان سال در کلاسهای زبانهای باستانی پروفسور ارفعی در زیر زمین موزه ایران باستان شرکت کرد و با راز و رمز و ریشه‌یابی واژگان آشنا شد.

هنگام تحصیل، کتاب Ms project را در ۱۰۰۰ صفحه ترجمه کرد که در دانشگاه‌های صنعتی تهران و اصفهان تدریس می‌شد و بعدها باکمک آن کتاب و نرم افزار، پروژه عظیم سکوهای نفتی ابوذر اجرایی شد.

او پس از فارغ‌التحصیلی حدود ۱۰۰ عنوان کتاب آموزشی نرم افزارها و آموزش اینترنت و کار در فضای مجازی تالیف و ترجمه کرد.

۱۳عنوان از این کتابها توسط انستیتو ایزایران متولی آموزش امور انفورماتیک ایران به‌چاپ رسید که کتابهای اینترنت آسان و دوره هفت‌جلدی آموزش همگانی کامپیوتر (ICDL) پرفروشترین کتابهای سال شدند و در یک سال بالای یک میلیون نسخه به‌فروش رسید.

سالمی سال ۱۳۷۹ انتشارات زرین‌مهر را تاسیس کرد و سال ۱۳۹۲  کتابهای تاریخی‌اش را به‌صورت گلاسه رنگی و نفیس و کاملا تصویری منتشر کرد.

کتابهای زندگی و میراث زرتشت، زندگی و میراث کورش کبیر، تاریخ مختصر ایران باستان، نمادها و سنتهای ایران و جشنهای ایرانی از جمله این کتابها هستند.

او مدیر مسئول انتشارات زرین مهر، مدیر کارگروه نشستهای ایران فرهنگی بنیاد دکتر فرهود و سلسله نشستهای مجازی سبا در پاسداشت مشاهیر و جشنهای ایرانی و مدیر میراث فرهنگی موسسه فرهنگی ورزشی خوزستانیهای مقیم تهران است.

همچنین دبیر اجرایی همایشها و نشستهای تیرگان؛ روز ملی دماوندکوه، مهرگان، اسفندگان؛ پاسداشت بانوی ایرانی، دماوند و سلسله های اساطیری، بزرگداشت فردوسی، سعدی، حافظ، مهدی اخوان ثالث، شهریار، نیمایوشیج، استاد شجریان و… بوده است.

تا به امروز بیش از ۲۰۰ اثر ترجمه و تالیف در زمینه‌های مختلف از وی به چاپ رسیده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.