بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

عبدالواحد(عایل شبروز) عضو شورای موسسان/ افغانستان

عبدالواحد(عایل شبروز) عضو شورای موسسین/ افغانستان

عبدالواحد (عایل شبروز) فرزند عبدالخالق استم و در سال ۱۳۳۹ خورشیدی مطابق ۱۹۶۰ میلادی در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان(افغانستان) تولد یافته ام.

دوره ی ابتدایی مکتب را در لیسه ی سلطان غیاث الدین شهر مزار شریف ولایت بلخ به سر رسانیدم و در سال ۱۳۵۹ از لیسه ی نعمان ولایت پروان فارغ گردیدم.

بعد از سپری نمودن امتحان کانکور، راهی دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل کابل گردیدم و در سال ۱۳۶۳ دانشگاه را تمام نموده و بعد از سپری نمودن خدمت سربازی در سال ۱۳۷۰ خورشیدی به صفت مدیر (روزنامه‌ی پروان) تقرر و بعد از پنجسال به حیث مدیر فرهنگ و مدیر اطلاعات روز نامه ی ملی انیس ایفای وظیفه نمودم.

متعاقبن به حیث رئیس اطلاعات و فرهنگ پروان مدت سه سال انجام وظیفه نمودم و بعدا در یکی از ادارات غیر حکومتی شامل وظیفه گردیدم.

در جریان مدت ذکر شده برعلاوه  وظیفه ی رسمی همکار رسانه های دولتی و غیر دولتی بوده و در لویه جرگه‌ی قانون اساسی نیز نماینده ی مردم پروان بودم.

بعد از انجام وظیفه ی دولتی مسوولیت های مدیر مسئول مجله ی انکشاف پروان، رئیس انجمن نویسندگان پروان و عضو جامعه ی مدنی پروان را نیز عهده دار بودم.

بنده در پهلوی وظایف یاد شده برای داد خواهی و  تامین و تحقق آزادی و دموکراسی عضویت فعال جامعه ی مدنی پروان را بدوش داشتم و برای گسترش فرهنگ و ادب در پروان و همه نقاط کشور، برنامه های ادبی و فرهنگی  را به مناسبت های ویژه از طریق انجمن نویسندگان پروان با همکاری فرهنگیان پروان،  کابل، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، بلخ و سایر ولایات راه اندازی نموده ام.

تجلیل از جشن های تاریخی و باستانی چون شب یلدا(چله شب)، نوروز، جشن آزادی و برگزاری محافل فرهنگی -ادبی شعر به مناسبت های ویژه و ده ها برنامه ی هنری، ادبی ، فرهنگی و اجتماعی از کار های انجام داده شده در ولایت پروان میباشد.

برعلاوه عضویت کمیته ی فرهنگی مقام ولایت را نیز در گذشته عهده دار بودم و همچنان در کمک رسانی برای افراد فقیر و نیازمند، مسوولیت و نمایندگی انجمن امید فردا را که مقر آن در لندن است، را نیز به دوش دارم و برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و کار برای جلب جوانان به دور حلقه های ادبی و فرهنگی، به قدر توان در خدمت مردم خود بودم.

از من یک دفتر شعری زیر نام”پادشاه هم دروغ می گوید” به چاپ رسیده و دفتر دوم نیز آماده گردیده که در صورت به دست آوردن امکانات مالی به چاپ آن نیز اقدام خواهم کرد.

بنده بنابر علاقمندی ویژه به بنیاد جهانی سبزمنش و بنابر دعوت و رهنمایی جناب بسم الله شریفی و هم به نیات کار در بخش فرهنگ و تامین ارتباطات با فرهنگیان و اهل قلم که عضویت پر افتخار این بنیاد را قبلن حاصل نموده اند، خواستم عضو این بنیاد معتبر باشم و در راستای انجام خدمت از این طریق فعالیت نمایم . ممنون و متشکرم از همه دست اندر کاران این بنیاد ارزشمند و صفحه ی وزین این بنیاد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.