بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

میرویس هروی عضو شورای موسسان/ افغانستان

میرویس هروی عضو شورای موسسین/ افغانستان

میرویس هروی یکی از شاعران و نویسنده‌گان معاصرِ زبانِ فارسیِ اهل افغانستان می‌باشد که قواعد و اصول نگارش نظم و نثر را علمی آموخته‌است و تقریبا در همه قالب‌های شعری(اعم از کلاسیک و نو) شعر سروده‌است. آقای هروی در ۲۸ اسفندماه‌ِ سال ۱۳۷۳ هجری خورشیدی در اُستانِ هرات دیده به جهان گشود، او تعلیمات ابتدایی‌اش را تا دوره متوسطه در “لیسه‌ی علامه استاد صلاح‌الدین سلجوقیِ” شهرِ هرات به پایان رسانید و دوره‌ی ثانوی را در لیسه‌ی حبیبیه شهر کابل خواند.

او در سال ۱۳۹۵هجری خورشیدی به دانشکده‌ی زبان و ادبیات عربی دانشگاه تعلیم و تربیه‌ی کابل راه یافت و در سال ۱۳۹۸ هجری خورشیدی سندِ کارشناسی خود را در بخش زبان و ادبیات عربی از آن دانشگاه بدست آورد. او مدتی به عنوان استاد در بخش‌ِ آموزش عروض، روش تحقیق، پایان‌نامه‌نویسی و مقاله‌نویسی در دانش‌گاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان تدریس کرده‌است و نیز مدتی هم به عنوان ویراستار بانویسنده‌گانِ مطرحِ زبانِ فارسیِ اهلِ افغانستان هم‌کاری داشته‌است. او همچنان به عنوان خبرنگار، گوینده‌ی خبر و گرداننده‌ی برنامه‌های ادبی در برخی از رسانه‌های کشور نیز فعالیت کرده‌است. آثار و دست‌آوردهای فرهنگی، هنری و پژوهشی:

میرویس هروی صاحبِ یک اثرِ منظوم و سد و اندی مقاله‌های علمی-پژوهشی‌است که برخی از آن‌ها قرارِ زیر است:

1_ نابینایی در تاریکی)مجموعه‌ی شعریِ).

2_ البحرِ الهزج فی الشعر العربی و الفارسی(مقاله‌ی پژوهشی به زبانِ عربی).

3_ فضایلِ اخلاقی و تربیتی در بوستان سعدی(مقاله‌ی پژوهشی).

4_ معرفیِ شاعرانِ عصرِ تیموریان(مقاله‌ی پژوهشی).

5_ معرفیِ سبکِ خراسانی و عراقی(مقاله‌ی پژوهشی).

2 نظرات
  1. Sabz Logo
    ارشان می گوید

    عالی

    1. Speed Star 1.1387455 00
      بسم الله شریفی می گوید

      سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.