بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

کتاب های جدید دکتر بسم الله شریفی در دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر، رونمایی شد

به گزارش سبزمنش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد(مرکز استان چهار محال و بختیاری) روز دوشنبه( 28/ 9/1401) از کتاب های جدید دکتر بسم الله شریفی(“هوشنگ؛ ابتهاجِ که سایه شد” و “بیا که همدلی را بازخوانیم”) در حضور شخصیت های اکادمیک با اهدای لوح تقدیر به مؤلف، محفل رونمایی برگزار نمود.
جلسه با معرفی برنامه رونمایی توسط آقای پژمان فاضلی(معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی) شروع شد و آقای  فاضلی، دکتر شریفی را به عنوان(شاعر، نویسنده، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش) به حضار معرفی نموده و از آقای شریفی دعوت به سخنرانی نمود.
دکتر شریفی، در کنار تشریح و توضیح اهداف و دورنمای بنیاد جهانی سبزمنش از کشورهای وصل شده به بنیاد جهانی سبزمنش یادآوری نموده و زبان فارسی را حلقه وصل کشورهای حوزه زبان فارسی و تمام گویشوران این جغرافیا خواند.
آقای شریفی گفت: علی رغم تلاش های که برای تضعیف زبان فارسی از سوی کینه توزان صورت میگیرد؛ این زبان با پویایی، حلاوت و تاریخ پربار که دارد، در کشورهای مختلف دنیا رو به گسترش بوده و فرصت های مهاجرتی خواسته یا نخواسته افراد حوزه تمدنی زبان فارسی به سایر کشورها، ظرفیت هایی جدیدی خلق نموده است. آقای شریفی به شکل نمونه از کشور کانادا نام برد و گفت: زبان فارسی به عنوان زبان سوم و روبه گسترش در کانادا اکنون جا باز نموده است و این مایه فخر میباشد.
دکتر ابراهیم رحیمی(دانشمند معروف جهانی و رییس دانشگاه) سپس به سخنرانی پرداخت و ضمن ستایش از فعالیت های دکتر شریفی و بنیاد جهانی سبزمنش، آقای بسم الله شریفی را با اهدای لوح سپاس قدردانی نمود.


شخصیت های محترم مانند: (دکتر خیری، معاون پژوهشی، دکتر جعفری، رییس دانشکده علوم انسانی، دکتر کیومرث، رییس دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، دکتر یادگاری، معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر رضا قادری، مدیر آموزشی، دکتر امیر حسین همتی، استاد و مسول بخش دکتری زبان و ادبیات فارسی، آقای حسین حیدری، مسوول بخش روابط بین الملل دانشگاه، آقای دکتر رحمانی، جامعه شناس، پژوهشگر وفعال حوزه افغانستان و… در این محفل با حضور و سخنرانی های شان، چاپ و نشر کتاب های جدید دکتر شریفی را همراه با فعالیت های بنیاد جهانی سبزمنش در زمینه همگرایی و هم افزایی فرهنگی، یک اقدام موثر دانسته و برای مؤلف تبریکی و شاد باش گفتند.
باید یادآورشد که بعد از خبرگزاری ایکنا در(تهران)، انجمن ادبی جلوه نایین در(اصفهان) این سومین برنامه رونمایی کتاب و تقدیر از فعالیت های آقای شریفی و بنیاد جهانی سبزمنش است که در مدت چند روز برگزار شده است.

1 نظر
  1. Sabz Logo
    Informatika می گوید

    I love the way you talked about TV drama. Very nice thought, I can see your points clearly, and I certainly agree with you

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.