بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

بیا که همدلی را بازخوانیم( گزینه دوبیتی های بسم الله شریفی) چاپ و منتشر شد

مزین به مقدمه پروفسور سید حسن امین( از اعضای مووسسان و دبیرکل علمی- پژوهشی بنیاد جهانی سبزمنش) بوده و در برگیرنده 190 قطعه دوبیتی با درون مایه ای:( اجتماعی، وطن دوستی، عاشقانه، عارفانه، اعتراض به جنگ، خشونت و تحجر) میباشد.

به گزارش سبزمنش، بیا که همدلی را بازخوانیم(گزینه دوبیتی های بسم الله شریفی) در شرایطی چاپ و نشر می شود که فضای خفقان و سنگدلی رنج مردم ما را بیشتر از پیش ساخته و همه تشنه­ی(همدلی) اند.

این گزینه دوبیتی ها که سوی انتشاراتی بنیاد جهانی سبزمنش و نشر زرین مهر در 104 برگ بعد از طی مراحل قانونی و گرفتن شابک بین المللی، رده بندی کنگره، رده بندی دیویی و شماره کتابشناسی ملی، تن پوش چاپ به تن کرده و به زیور چاپ آراسته گردیده است؛ مزین به مقدمه پروفسور سید حسن امین( از اعضای مووسسان و دبیرکل علمی- پژوهشی بنیاد جهانی سبزمنش) بوده و در برگیرنده 190 قطعه دوبیتی با درون مایه ای:( اجتماعی، وطن دوستی، عاشقانه، عارفانه، اعتراض به جنگ، خشونت و تحجر) میباشد.

پروفسور سید حسن امین(مؤلف 80 عنوان کتاب) در بخشی از مقدمه نوشته است:

… اکنون در ادامه همان سنت به مجموعه شعری حاضر، مشتمل بر دوبیتی­های یکی از سخن­گستران همروزگار خود یعنی محترم الحاج دکتر بسم الله شریفی می­رسیم.

مجموعه شعری حاضر که منحصراَ شامل بخشی از سروده­های دوست سخن­گستر، ادب پرور، حقوقدان و شاعر ما دکتر بسم الله شریفی است، اگر چه از جهت شکلی تداوم دوبیتی­های سنتی معمول و معهود است، اما از جهت درون­مایه و محتوی، حاوی بدعت و بداعتی نوین و ابداع و ابتکاری قابل تحسین است و آن بهره گیری از این قالب برای بیان مسایل اجتماعی، میهنی و انتقادی از نوع شعر اعتراض و پایداری است، در حالیکه دو­بیتی­های سنتی که مشهورترین آنها متعلق به بابا طاهر همدانی و فایز دشتستانی است، درون مایه­ای عاشقانه و عارفانه دارند. برای نمونه بابا طاهر گفته است:

دو زلفــانت بود تار ربابم = چه می­خواهی ازین حال خرابم

تو که با ما سر یاری نداری= چرا هر نیمه شو آیی به خوابم

این دوبیتی را که خوانندگان نامداری همچون شجریان، ایرج، داریوش، علی زند و کیلی و… خوانده اند و شهرت جهانی یافته است، می‌توان از مشهورترین دوبیتی­های عاشقانه دانست. اکنون، این دوبیتی عاشقانه را مقایسه کنید با این دوبیتی­های اعتراض آمیز اجتماعی و سیاسی از بسم الله شریفی:

تمام کوچه‌ها خون است و جنگ است

دل شهرم برای صــــلح تنــگ است

نمانده شهر مـــارا شـــــور و مستی

به هر دستی که می­بینی تفنگ است

 

ب        بنیاد جهانی سبزمنش که اکنون دامنه فعالیت و عضویت آن به 26 کشور دنیا رسیده است با درک رسالت فرهنگی و ارزشی؛ متعهد به تشویق و رشد شخصیت­های فرهنگی بوده، می­کوشد با نشر آثار مفید، مؤثر و مورد نیاز جامعه به ویژه شعر و ادبیات، سهمی هرچند اندک در آگاهی بخشی، توسعه­ی فکر، معنویت، فرهنگ، ادب و معرفت انسانی ایفا نماید.

واحد انتشاراتی بنیاد جهانی سبزمنش افتخار دارد که  گزینه دوبیتی های بسم الله شریفی( مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش)را پیش­کش شما عزیزان می­نماید.

واحد نشر(بنیاد جهانی سبزمنش) با تخفیف ویژه در بخش‌های:

 ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، دریافت مجوز‌های لازم اعم از(شابک، فیپا، مجوز چاپ، اعلام وصول) و تبدیل پایان نامه ها به کتاب از 10 جلد الی…

در کمترین زمان با بهترین کیفیت به زبان¬های مختلف از تمام کشورها در خدمت شماست!

اگر میخواهید کتاب­های شما با ستانداردهای جهانی چاپ شود و در سایت های مختلف دنیا از جمله: (سبزمنش و عقاب نیوز) به معرفی گرفته شود؛ انتشارات سبزمنش را انتخاب نمایید.

واتساپ: 0093700720953///   شماره تماس و واتساپ در ایران: 09940789645

ایمیل:

[email protected]

sabzmanesh92@gmail.com

سایت سبزمنش:

www.sabzmanesh.net

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.