بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

دکتر رفعت عبدالله سلیمان حسین عضو شورای موسسان/ مصر

دکتر/ رفعت عبدالله سلیمان حسین عضو شورای موسسین/ مصر

دکتر/ رفعت عبدالله سلیمان حسین بتاریخ  27 اکتبر 1954 در کشور مصر – قاهره در یک خانواده مسلمان متولد شده است.

لیسانس هنر به زبانهای شرقی، ادبیات فارسی، دانشگاه عین شمس، با درجه بسیار خوب در سال 1976 بوده، دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی میباشد.

مسوولیت ها:

1- رئیس گروه زبان های شرقی ، دانشکده هنر، قنا ، دانشگاه دره جنوبی.

2- رئیس گروه زبان های شرقی، دانشکده هنر و علوم انسانی ، دانشگاه کانال سوئز ، اسماعیلیه.

وی سفر ها و دستاوردهای زیادی دارد که به بخش آن اینجا تذکر داده میشود:

سفر به جمهوری اسلامی ایران و کسب بالاترین درجه در قبولی زبان فارسی،امضای توافق فرهنگی و علمی بین دانشگاه کانال سوئز و جمهوری تاجیکستان، شرکت در کنفرانس های علمی ادبیات اسلامی و نسخه های خطی در هر دو (اردن – لبنان – الجزایر)، سفر به جمهوری تاجیکستان برای شرکت در یک همایش علمی شاعر کمال خجندی، نوشتن چندین مقاله روزنامه در دریای خزر، افغانستان، منطقه آسیای میانه و قفقاز، به عنوان عضو مشاور در داوری در موسسه دولتی خجند در جمهوری تاجیکستان، به عنوان عضو مشاور داور در بنیاد دولتی خوجند در جمهوری تاجیکستان فعالیت می کند.

وی در مقاله برجسته خود در سمپوزیوم “15 سال” در دفتر مرکزی اتحادیه آفریقا در زمالک شرکت کرده و به عنوان سخنران اصلی در این سمپوزیوم که از ساعت پنج عصر چهارشنبه ، 6 نوامبر 2019 در محل دفتر مرکزی شهر عمومی مصر برگزار می شود ، شرکت کرد.

با حضور در مرکز تحقیقات میراث فرهنگی و تمدن تحقیقات و مطالعات اندونزیایی با عنوان / توضیحات مصر از طریق نسخه خطی هدیه زائران “صفراناما ، مکه” از تاریخ 20 تا 22 فوریه 2017. و همچنان در مجمع عربی ترجمه برای ترجمه در بیروت از 9/25/9/29/29 شرکت کرده است.

– پژوهش با عنوان / روابط عرب و چین … تاریخ و تمدن ، 14-14 مارس 2013.

– گواهی مشارکت فدراسیون بین المللی مورخان و دانشگاه بین المللی سلیمان با همکاری دانشگاه سیدی محمد بن عبدالله و کمیسیون ملی آموزش ، فرهنگ و علوم عراق این کنفرانس بین المللی تحت عنوان پژوهشی / اپیدمیک و بیماریها در تاریخ ، تجربیات و دروس از 10-11 ژوئن 2020 برگزار شد.

در چهارمین نشست بین المللی نسخه خطی تحت تحقیق با عنوان / در ساخت کاغذ کاگد و سمرقندی و صحافی کتابها و نسخه های خطی فارسی و اسلامی در تاریخ 4-5 ربیع الاول 1440 هجری قمری اشتراک نموده است.

– پژوهش با عنوان / روابط عرب و چین … تاریخ و تمدن ، 14-14 مارس 2013.

وی به عنوان استاد دانشگاه و محقق زبان و ادبیات فارسی، در محافل بزرگ به سطح کشور مصر و کشور های مختلف دنیا اشتراک فعال داشته و دستاوردهای خوب علمی- پژوهشی دارد.

در رسانه های مختلف دنیا به زبان های فارسی و عربی مقالاتش منتشر شده و کوشیده است در مصاحبه های گوناگون، ارزش های زبانی و هویتی فارسی زبانان را متبارز سازد. اکنون عضویت بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش را با افتخار قبول نموده، متعهد به کار و فعالیت مشترک برای گسترش بنیاد جهانی سبزمنش میباشد.

 

1 نظر
  1. А Косим асоси
    Abdukakhor Abdukakhor Kosim می گوید

    سلام دوستی من را بپذیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.