بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

صفیه میلاد عضو شورای مووسسان/ کانادا

صفیه میلاد عضو شورای مووسسین/ کانادا

صفیه میلاد زاده ۲۹ سنبله ۱۳۵۷ در شهر کابل میباشد۰ وی در سرودن گونه های دگرسان شعر فارسی مانند مثنوی، غزل، رباعی، دوبیتی، کوتاهه و شعر سپید دسترسی دارد اما بیشتر به سرودن غزل و شعر سپید می پردازد. بانو میلاد از سوی مجله جوانان به حیث شاگرد شایسته و اول نمره انتخاب گردید، از همان دوره مکتب، اشعار وی در مطبوعات کشور آزین چاپ یافت و اولین شعر وی جایزه ی فرهنگی و ادبی را از سوی بنیاد امام محمد غزالی دریافت نمود. وی دوره متوسطه و لیسه را در سن ۱۷ سالگیَ با گرفتن درجه اعلی به اتمام رسانید و در سال ۱۳۷۵ شامل انستتیوت طب معالجوی شد اکنون  بانو میلاد در دو رشته متفاوت( حقوق و علوم سیاسی) و (ژورنالیزم) تحصیلات عالی دارد . میلاد پس ازفراغت از مکتب، کار خود را با رادیو تلویزیون ملی افغانستان به حیث نطاق(گوینده) رسمی آغاز نمود و بعد از مدت کوتاه از جمله بنیانگذاران “مجله روز” برای زنان افغان بوده که این مجله شهرت زیادی در مرکز و ولایات کشور بخاطر نشر داستان های واقعی از زندگی زنان که توسط بانو میلاد تحریر ونشر میشد، کمایی کرد. هدف از نشر این مجله، آگاهی دهی به زنان کشور وجستجوی راه ها برای رفع مشکلات آنان بود. وی همچنان پس از سپری نمودن امتحان در بخش خبر، در ایجاد یک آژانس خبررسانی که از سوی کشور انگلستان تمویل میشد، سهم فعال داشت و بعدآ در آژانس خبری پژواک به موفقیت های چشم گیری چون کسب آموزش در بخش ژورنالیزم تحقیقی که از سوی استادان خارجی تدریس می شد، بهرمند گردید. به همین ترتیب بانو میلاد، عضویت کمیسیون رسانه های جنوب آسیارا نیز کمایی کرد که سفر های رسمی نیز در این کشور ها داشته است. بانو میلاد با نوشتن گزارشات تحقیقی از زندگی اسدالله سروری، در زندان امنیت ملی( استخبارات افغانستان) ونعیم کوچی و . . . مفتخر به اخذ جوایز و تقدیر نامه های ادبی گردید.

صفیه میلاد بعد از مدت 3 سال کار درآژانس خبررسانی پژواک، توانست آزانس خبر رسانی ملی وبین المللی را  در سال ۲۰۰۷زیر  نام ” آژانس خبر رسانی روز” ایجادکند و خود در رآس آن قرار گیرد که رسانه های افغانستان طی مصاحبه اختصاصی، صفیه میلاد را بنام اولین زن در راس یک آژانس خبر رسانی معرفی کردند. این بانو بعد از کار جدی و تلاش توانست این آژانس را به شهرت زود هنگام برساند که از جمله دریافت چندین تقدیر نامه از سوی دکتور سید مخدوم “رهین” وزیر اطلاعات وفرهنگ و جوانان افغانستان، تقدیر نامه شورای ژورنالیستان افغانستان، تقدیر نامه از سوی اتحادیه ملی ژورنالیستان و خبرنگاران میباشد. همچنان بخاطر تلاش های همیشگی در عرصه ژورنالیزم صلح، از سوی مجله صلح افغانستان و کمسیون شکایات مجلس نمایندگان، تقدیر نامه هایی به دست آورد. در همین زمان بود که هفته نامه اقتدار ملی در مورد بانو میلاد نوشته بود: ” برای ما جالب است که یک زن در ازدهام مطبوعات، از بروکراسی و زور آوری ها و زور آزمایی های مردانه‌ی فراگیر بر اداره ها و جامعه ی ما بگذرد و قلعه ی رفیع ریاست یک آژانس خبری را به دست آورد.”

خانم میلاد با اخذ جایزه ی سید جمال الدین افغان از سوی انجمن ژورنالیستان جنوب آسیا در سفارت کانادا در روز تجلیل از آزادی بیان مفتخر شد . همچنان خانم میلاد، از سوی تلویزیون (۱)، در قطار زنان موفق افغانستان قرار گرفت، تلویزیون فارسی بی بی سی، میلاد را یک زن خلاق خوانده است.

این بانوی شاعر، نویسنده ، ژورنالیست و آگاه حقوق و علوم سیاسی، هم اکنون در کشور کانادا بسر میبرد و در تلاش ایجاد یک بخش خبر رسانی برای افغانستان میباشد وهمچنان وی در کشور کانادا مسوول دفتر انترنشنل ویزا سرویس میباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.