بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

مهدی بیرانوند: مارادونا چگوارا فوتبال بود

مهدی بیرانوند روژمان نویسنده کتاب “مارادونا چه گوارای فوتبال ” در گفت و گو با بنیاد جهانی سبزمنش درمورد شخصیت مبارز مارادونا خارج از مستطیل سبز گفت و او را چه گوارای فوتبال نامید.

کتاب ” مارادونا چه گوارای فوتبال ” اثر جدید مهدی بیرانوند متخلص به روژمان در موضوع ورزشی – سیاسی است که به تازگی منتشر و راهی بازار کتاب شده است

– آقای بیرانوند لطفا از اثر جدیدتان برای مخاطبان ما بگویید؟

مارادونا چه گوارای فوتبال یکی از آثار مهم من طی ۱۳ سال فعالیت هنری و نویسندگی من هست چرا که این اثر طبق تفکرات باطنی من که بر پایه مبارزه با بی عدالتی و عشق به ورزش فوتبال است شکل گرفته. کتاب ” مارادونا چه گوارای فوتبال ” روایتی از زندگی پُر افت و خیز مارادونا اسطوره دنیای فوتبال است شخصیتی که خارج از زمین فوتبال یک مبارز کامل و متعهد به مکتب سوسیالیسم بود‌. شخصی که هیچ گاه بدنبال چاپ پول و دنیای تجاری ورزش نبود بلکه شهرت خود را خرج مبارزه با امپریالیسم کرد و همیشه صدای محرومین بود.

– آقای بیرانوند چه چیزی باعث شد که این کتاب رو بنویسید؟

مبارزه با بی عدالتی در جهان و عشق به مارادونا و ارنستو چه گوارا قهرمان انقلابی آمریکای لاتین. من از نوجوانی عاشق مرام و تفکر مبارز ارنستو چگوارا فرمانده و دکتر آرژانتینی بودم و در کنار آن عشق به دنیای فوتبال. فوتبالی که خارج از شهرت و تجارت در شخصیت مارادونا برای من خلاصه شده بود.

– آیا مارادونا واقعا صدای محرومین و مبارزه بود

بله. مارادونا با ارتباط نزدیک با شخصیت های چون کاسترو و هوگو چاوز فقید روحی فراتر از فوتبال در خود خلق کرده بود‌. روحی که از فقر آمریکای لاتین آمده و در ذات مبارز وی شکل گرفته بود. مارادونا هیچ گاه شهرت را دور از مردم نخواست این مسئله را بارها در کمک های مالی و معنوی به مردم جنگ زده در جهان بخصوص خاورمیانه از وی دیده بودیم.

– بنظر شما مخاطب پس از مطالعه این کتاب با شخصیت مارادونا و دنیای مبارزه در قالب ورزش آشنا می شود

بله. چرا که این کتاب به زبان نزدیک مردم و توده نوشته شده است. زبانی که تمامی اقشار آن را درک می کنند و به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

کتاب ” مارادونا چه گوارای فوتبال ” از انتشارات امتیاز با ویرایش : بهاره قاسمی و دور خوانی: ریحانه پیرهادی. به شمارگان ۵۰۰ جلد و تعداد صفحات ۱۲۸ همراه آلبوم عکس به قیمت ۶۵ هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

مهدی بیرانوند معروف به “روژمان ” نویسنده، روزنامه نگار و شاعر ایرانی و مدرس سواد رسانه است که سالهاست در دنیای کتاب و خبر فعالیت دارد‌. وی تاکنون ده ها جایزه بین المللی و مقالات علمي کسب و به رشته تحریر درآورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.