بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

نشست ادبی شیوایی وشیدایی: شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور«ایران، افغانستان و تاجیکستان»

نشست ادبی شیوایی وشیدایی: شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور«ایران، افغانستان و تاجیکستان»

نشست ادبی شیوایی وشیدایی:
شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور«ایران، افغانستان و تاجیکستان»

به گزارش #سبزمنش؛ این برنامه ادبی به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ فارسی زبانان جهان و روز پاسداشت زبان فارسی روز جمعه، 22 ثور/ اردیبهشت در تهران برگزار شد.
دکتر پرستو یمینی (استاد دانشگاه و مدیر انجمن)، هدف از نشست را بزرگداشت فردوسی عنوان نموده و روز پاسداشت زبان فارسی را به همه مهمانان سه کشور: ایران، افغانستان و تاجیکستان تبریک گفت.

نشست ادبی شیوایی وشیدایی:شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور«ایران، افغانستان و تاجیکستان»
نشست ادبی شیوایی وشیدایی:
شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور«ایران، افغانستان و تاجیکستان»

دکتر بسم الله شریفی(مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش) به عنوان سخنران اصلی که نامش در پنل نشست درج شده بود، جایگاه شاهنامه در افغانستان را توضیح داده افزود:
شاهنامه سند هویتی، ملی و جهانی فارسی زبانان جهان است و این کتاب‌ حماسی وشناخته شده همراه با خالق این اثر اساطیری(حضرت فردوسی) نزد مردم افغانستان جایگاه ویژه‌ای دارد وبخشی از مردم حوزه زبان فارسی به ویژه مردم فرهنگ دوست افغانستان نام های فرزندان شان را با الهام از شاهنامه گزینش می‌نمایند.


در کنار سایر شاعران و سخنرانان ایرانی، دکتر پریوش ابراهیمی(عضو هییت رهبری بنیاد جهانی سبزمنش)، آقای حفیظ الله امین پور، عبدالاحد احدی و نور الله نادم از جمع بنیاد جهانی سبزمنش در این نشست ادبی به صحبت و شعر خوانی پرداختند.
اجرای موسیقی سنتی، نقالی و شعرخوانی، فضای نشست را مملو از عشق و عرفان ساخته بود و همه برای برگزاری نشست های ادبی این چنینی تاکید نمودند.
همچنین بحث، بررسی و تبادل نظر درباره اشعار فردوسی، فلسفه آن، داستان شاهنامه و فرهنگ ایران زمین از دیگر بخش های درنظر گرفته شده در این نشست ادبی بود.
گفتنی است؛ در تقویم رسمی ایران روز ۲۵ ثور/ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نام‌گذاری شده است وباید تذکر داد که این نشست «شیوایی و شیدایی» با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق و حوزه هنری برگزار شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.