بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

پروفسور امین فیلسوفی سوژه هنر/ مریم نایب الصدری

هنر، تجلی احساس و عشق است؛ و فلسفه و حقوق، محصول عقل و منطق. اما این هر دو از دو راه مختلف به یک نتیجه می رسند که ارتقاء سطح آگاهی انسان، آرمان گرایی، حقیقت جویی، حق طلبی، هدایت‌گر و تفکر و تدبر است. پس نگاه فلاسفه به هنرمندان در قالب فلسفه هنر خواندنی و نگاه هنرمندان به فیلسوفان در قالب خلاقیت های هنری و آثار آفرینش شان دیدنی است.

 پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان، ادیب و شاعر نامدار ایرانی (خالق شاهنامه امین)، که در کرسی فلسفه حقوق و سیاست در مجمع فلاسفه ایران گاهی به فلسفه هنر هم اشارتی میکند و بشارتی می دهد، خود سوژه بیش از هزار اثر هنری در ایران و بیرون از ایران بوده است. امین صاحب هفتاد عنوان کتاب و  رکورددار مقدمه نویسی بر کتاب‌های نویسندگان، شاعران و هنرمندان است و اکنون به عنوان عضو موسس ودبیرکل علمی- پژوهشی بنیاد جهانی سبزمنش در کنار این بنیاد جهانی است. هزار و پانصد شاعر برای او شعر ساخته اند و بیش از هزار هنرمند هر کدام به گونه ای شخصیت و آثار و افکار او را بازتاب داده اند.

 اکنون جای خوشوقتی  است که نمونه هایی از این آثار هنری در مجموعه پروفسور امین به همت هنرمند نقاش و عضو هیئت علمی دانشکده هنر  منیژه صحی، رونمایی می شود.  این آثار، شامل انواع مختلف هنر همچون مجسمه، نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، معرق، عکس، کلاژ ، شعر، موسیقی، تئاتر، کتاب آرایی  و …است و در نمایشگاه ویژه ای در نگارخانه خط سفید به مدت ده روز  از  ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده بازدید و نقد و نظر  است.

مکان: گالری خط سفید، جردن (نلسون ماندلا)، خیابان گلفام، شماره ۵۰، طبقه ۴

نگارش از: مریم نایب الصدری (حقوقدان و نویسنده)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.