بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

کتاب(نادره ­ها) اثرِ بانو عشرت بنی هاشمی(عضوفعال بنیاد جهانی سبزمنش) در تهران رونمایی شد

کتاب(نادره ­ها) اثرِ بانو عشرت بنی هاشمی(عضوفعال بنیاد جهانی سبزمنش) در تهران رونمایی شد

کتاب(نادره­ ها) اثرِ بانو عشرت بنی هاشمی که با مقدمه پروفسور سید حسن امین مزین شده است، از سوی بنیاد جهانی سبزمنش و انجمن ادبی ایران با حضور شخصیت های فرهنگی، سراینده کتاب و دکتر بسم الله شریفی( مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش) در تهران رونمایی شد.

به گزارش مجری برنامه(دکتر پریوش ابراهیمی): به نام و یاد خداوند بزرگ، این توفیق پیش آمد که در دو شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جلالی، در جمعی متشکل از دوستان همدل و یاران مشفق، فرزانگان، فرهیختگان، شاعران، نویسندگان و استادان برجسته دانشگاه ها، در دفتر دایره المعارف ایرانشناسی به رونمایی از هشتمین کتاب شعری دوست و همراه عزیزمان مهربانو عشرت بنی هاشمی با عنوان(نادره ها)گردهم آییم. این جلسه بسیار پر بار، با مشارکت و همکاری و همیاری بنياد جهانی سخن گستران سبزمنش، همراه بود. شروع جلسه با سخنانی راجع به ماه اردیبهشت و مناسب های ادبی فرهنگی و بین المللی توسط اینجانب پریوش ابراهیمی (مجری برنامه، دبیر اجرایی انجمن ادبی ایران و عضو هیئت مدیره بنياد جهانی سخن گستران سبز منش) آغاز شد و مناسبت های این ماه که به حق ماه شاعران نامیده شده است ذکر گردید. اول اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی (آغاز نگارش کتاب گلستان)، دهم اردیبهشت روز ملی خلیج همیشه فارس (روز آزاد سازی بندر گامبرون که بعد بندر عباس نامیده شد و نیز جزایر کیش وقشم و…سایر جزایر خلیج فارس بوسیله سردار شجاع ایرانی امامقلی خان از اشغال پرتغالی ها) یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، دوازدهم اردیبهشت روز استاد ومعلم، بیست وپنجم اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم طوس فردوسی بزرگ و بیست وهشت اردیبهشت ماه روز خیام شاعر، منجم، ریاضی دان و تنظیم کننده دقیق ترین گاهشمار موجود تا به امروز به نام تقویم جلالی است. در این ماه همچنین روز میلاد شاعران معاصری چون قیصر امین پور، رهی معیری ومللک الشعرای بهار نیز هست. به همین مناسبت ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس به حاضران و نیز ایرانیان و نیز تبریک روز معلم و استاد به استادان وآموزگاران و تعلیم دهندگان علم ودانش ومعرفت و دانش وبینش، ا ز استاد دکتر صفی الله ملکی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران دعوت به سخنرانی شد.

ایشان ضمن تبریک به مهربانو بنی هاشمی، سخنانی در مورد لزوم انتشار  کتاب و کتابخوانی و نیز تعلیم و تربیت ایراد فرمودند.

سخنران بعدی جناب دکتر بسم‌الله شریفی(شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش) بودند که راجع به فعالیت مهربانوعشرت بنی هاشمی به عنوان یکی از عضای فعال سبزمنش  صحبت کردند و انتشار این کتاب را گامی دیگر در جهت گسترش فرهنگ پارسی دانسته و اشعاری را نیز در همین رابطه قرائت نموند. دوتن از سخنرانان  جناب آقای زدوار و آقای دکتر علی مظفر در نقد کتاب نادره ها سخنانی بسیار راهگشا و موثر ایراد کردند.

شاعران زیادی نیز در این مجلس حضور داشته و سخنرانی کردند و اشعاری  بسیار زیبا و تاثیر گذار تقدیم جمع نمودند

از جمله­ی مهربانوان گرامی: نسرین حسینی( عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش)، مریم سپهر(عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش) بهرهومند، الهام در خت پیری، بدری فرجی، افسانه مهدویان( عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش) ولیلی رنگ چی. و مهربانان گرامی،آقایان: شهروز، غلامرضا قلیان، محمود رفیعی، مرآت ابهری، مسعود عبدالرحیمی، ابراهیمی، و فیصل زاده.

کتاب(نادره¬ها) اثرِ بانو عشرت بنی هاشمی(عضوفعال بنیاد جهانی سبزمنش) در تهران رونمایی شد
کتاب(نادره¬ها) اثرِ بانو عشرت بنی هاشمی(عضوفعال بنیاد جهانی سبزمنش) در تهران رونمایی شد

۲۰۲۴۰۴۲۹ ۱۸۴۸۴۳

جناب آقای روزبه یقینی نیز در برنامه  ضمن خوانش اشعاری در ارتباط با وطن عزیزمان ایران، در ارتباط با شاهنامه هفت جلدی امین که در امتداد و تکمیل کننده شاهنامه فردوسی بزرگ است و عظمت این کار بزرگ وستودنی وقابل تقدیر و لزوم خوانش واهمیت  آن برای همه ایرانیان وطن دوست و نسل جوان سخنانی ایراد فرمودند.  دکتر ابراهیم شاه  یکی ديگر از سخنرانان این جمع بودند که در باره هوش مصنوعی و تشکیل کارگروه‌های از فرهیختگان در همه رشته ها و استفاده از نیروی عظیم وشگفت آوری که می توانند در خدمت علم و نیز همه مردمان باشد صحبت فرمودند. آخرین سخنران این جلسه پر بار جناب پروفسور امین( رییس انجمن ادبی ایران) بودند که مقدمه­ای نیز بر کتاب نادره های خانم بنی هاشمی مرقوم فرموده بودند. ایشان از لزوم کتاب خواندن وکتاب نوشتن، نشر وانتشار آثار ادبی وعلمی در همه زمینه ها و ماندگاری این آثار برای نسل های آینده سخنانی بسیار تاثیر گذار بیان فرمودند و در آخر جلسه مهربانو عشرت بنی هاشمی ضمن تشکر از  عزیزان، و سخنرانان جلسه و نیز سپاس از پروفسور امین که وقت ارزشمند خود را در اختیار جمع قرارداده و همچنین،  مکان و امکان  برپایی چنین جلساتی را فراهم آ وردند سپاسگزاری کرده و شعری را نیز تقدیم حضوراستاد و معلم گرانقدر جناب پروفسور امین نمودند. در طول جلسه قطعاتی از اشعار و رباعی های کتاب نادره ها نیز توسط مدعوین و شاعران گرامی قرائت گردید.

نظرات بسته شده است.