بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

روح استاد ظفرمرزاییان(از مؤسسان بنیاد جهانی سبزمنش) آسمانی شد

روح استاد ظفرمرزاییان(از مؤسسان بنیاد جهانی سبزمنش) آسمانی شد

باز گشت همه به سوی اوست!

رسم دنیا در همین است آنکه آمد رفتنی­ست

بعدِ رفتن نام نیکت بر زبانها ماندنی­ست

 گلچین اجل یکبار دیگر به گلشن شاداب و پررنگِ ادب، معرفت، دانشگاه، تاریخ و جامعه شناسی تاخت و با کمال مهارت گلی را پرپرکنان برچید و باغستان بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش را در سوگ نشاند.

شنیدن خبرِ درگذشت استاد ظفرمرزاییان(از مؤسسان و عضو شورای رهبری بنیاد جهانی سبزمنش)، طاقت فرسا بود و ناباور.

آری! گلچین روزگار یکبار دیگر مارا سوگوار ساخت.

ما سوگواریم؛ سوگوار رخت بستنِ شخصیتی که در صفحه 29 کتاب(سبزمنش) ذکر خیری از آن شده است و در حقیقت مشخص کننده اسم بنیاد سبزمنش بود: (اواخر سال 1399 بود که این روح پرخاشگر مرا وادار به طرح ساختن یک بنیاد جهانی ساخت به‌طور که نمی‌گذاشت آرام بگیرم، سرانجام با سفر‌های که به تاجیکستان و ایران داشتم، اولین بار این مسائل را در تاجیکستان به استاد ظفرمرزاییان که سمت مشاوریت دانشگاه دولتی کولاب را داشت/ دارد و من توسط محمد رحیم خراسانی با ایشان آشنا شده بودم، در میان گذاشتم و از ارتباطات موجود صحبت کردم، ایشان بلافاصله ضمن استقبال از این کار، بالای نام‌گذاری جدی شد؛ سرانجام بعد از چیدن چندین نام (سخن‌گستران سبزمنش) موردتأیید قرار گرفت).

آری!

سوگواریم؛ سوگوار انسان خردمندی که سه سال پیش در صفحه انستاگرام خود پیرامونش نوشته بودم:

(محترم ظفر مرزاییان، یکی از شخصیت های فرهنگی و با عزت تاجیکستان است که به ارزش های مشترک فرهنگی تاکید می نماید و تقویت روابط فرهنگی و معنوی را با توجه با شرایط موجود از الزامات انسان های با فرهنگ می داند. آقای مرزاییان در کنار اینکه سمت مشاوریت دانشگاه دولتی کولاب را دارد، مسوول انجمن پیوند در شهر و نواحی کولاب میباشد. فکر وسیع داشته، از مردم و کشور افغانستان و ایران شناخت عمیق دارد. الگوی شرافت و اخلاق است و با سخنان دلنشینش از زمانِ بودنش در افغانستان بخوبی یاد می نماید.

کتاب های ارزشمندی از ایشان چاپ شده است و پیرامون تاجیکان بشمول تاجیک های افغانستان کتابی زیر تحقیق دارد. قدش بلندتر و اندیشه اش استوارتر باد!)

 

هیأت رهبری بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش، درگذشت استاد ظفر مرزاییان را به خانواده بزرگ بنیاد جهانی سبزمنش، خانواده مرحومی و تمام تاجیک ها و فارسی زبان جهان تسلیت عرض میدارد و برای استاد بزرگوار فردوس برین، تمنی دارد.

تصویر: استاد ظفر مرزاییان با بسم الله شریفی مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش/ 1399/ کولاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.