بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

نشست ویژه‌ی ادبی به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی در شیراز

به پاس حضور دکتر بسم الله شریفی، نشست ویژه‌ی ادبی در شیراز برگزار شد

به گزارش سبزمنش، نشست ویژه‌ی ادبی انجمن شعر پویان و اعضای بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش به پاس حضور دکتر بسم‌الله‌شریفی(مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش) در شیراز، برگزار گردید.

برنامه نشست ادبی انجمن شعر پویان و بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش روز یک‌شنبه ۲۱ آبان/ عقرب  ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ عصر در محل سالن اندیشگاه مرکز اسناد ملی شیراز با حضور جمعی از شاعران فرهیخته ایرانی و افغانستانی در فضایی مملو از صمیمیت و امید برگزار شد.

درابتدای این مراسم، ماه منیر خلف‌زاده، مجری و از اعضای انجمن شعر پویان و بنیاد جهانی سخن­گستران سبزمنش، ضمن خوش­آمدگویی به میهمانان، با دعوت از شاعران حاضر در جلسه جهت شعرخوانی، برنامه را آغاز کرد…

بعد از شعرخوانی حاضرین، دکتر بسم الله شریفی، ضمن ابراز خورسندی از حضور در جمع شاعران خطه‌ی ادب پرور شیراز و سپاسگزاری از مسئولان انجمن ادبی شعر پویان(محمدحسیین شهریاری ورها اسفندیاری)،همچنین اعضای فعال این بنیاد در شیراز، به بیان دیدگاه‌ها و اهداف بنیاد جهانی سبزمنش پرداخت و انسجام همه فارسی زبانان جهان و همگرایی آنان را با گویشوران سایر زبان‌ها، از اهداف کلیدی بنیاد جهانی سبزمنش توصیف نمود.

دکتر شریفی افزود: امروز یکی از روزهای خاص بود که در ذهن من همیشه مجسم می‌ماند، ما حدود دو سال است که به ایران آمده ایم و شعرهایی که امروز شنیدم شاید تا به حال در ایران نشنیده باشم.

او همچنان از سال تأسیس سبزمنش (اواخر سال ۱۳۹۴ در استان بغلان/ افغانستان) سخن گفت و افزود، سال ۱۳۹۹ بحثِ جهانی شدن بنیاد سبزمنش شکل گرفت.

وی همچنین از چگونگی تشکیل بنیاد جهانی سبزمنش، فعالیت‌های سایت و هفته‌نامه ی سبزمنش  گفت وافزود: امروز فعالیت های این بنیاد به لطف الهی در ۲۸ کشور دنیا ادامه دارد…

دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش، وعده نشر ویژه­نامه‌ و نشست های ادبی را به حاضرین داد و خاطرنشان کرد:  شعرهایی که دراین جمع خوانده شد، در یک ویژه‌نامه، نشر و در اختیار همه کشورهای عضو بنیاد جهانی سبزمنش قرار خواهد گرفت.

بسم الله شریفی افزود: تدوین، چاپ و نشر دایره المعارف فارسی زبانان جهان، از جمله فعالیت‌های دیگر بنیاد جهانی سبزمنش می‌باشد که به عنوان یک اثر ماندگار تاریخی دردست تدوین قراردارد.

دکتر شریفی از برگزاری(جشنواره جهانی شعر سبزمنش) خبر داد و افزود: این جشنواره  هر ساله با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف جهان  برگزار می گردد.

در ادامه برنامه، محمد حسین شهریاری مسئول انجمن”شعر پویان”ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و میهمانان، از اهداف انجمن شعر پویان گفت و افزود: هدف از تشکیل این انجمن شناخت استعدادهای ادبی‌ست که ما بتوانیم با پرورش این استعدادها زمینه را برای رشد افراد مهیا کنیم، وی همچنین از همکاری انجمن شعر پویان و بنیادجهانی سخن‌گستران سبزمنش استقبال کرد.

در این جلسه‌ی با شکوه، که با لبخند و شعرخوانی همراه بود، شاعران زیر در کنار خوانش اشعار شان، حضور دکتر بسم الله شریفی را به شهر شیراز گرامی داشته و از عضویت شان در بنیاد جهانی سبزمنش، خبر دادند:

1- فرامرز زارع

۲- هادی قره گزلو

۳- علی معصومی‌زاده

۴-‌ معصومه تشکر

۵- شهدخت روستایی فارسی

۶-رها اسفندیاری

۷-اعظم قلندری

۸-فتحیه قناعت پیشه

۹-هما ایران پور

۱۰- فرهاد خورسندی فرد

۱۱-امین بازیار شورابی

۱۲-مریم‌پورصفری

۱۳-مجید حیدری

۱۴-علیرضا نگهداری قلاتی

۱۵-سوسن برزویی

۱۶-شهره روشن

۱۷-عبدالقیوم طاهری

۱۸-امیر بهجت نیا

۱۹-ژیلا نظری

۲۰-آرزو جمالی

۲۱- بهبود غلامیان

۲۲-مجید شهرزاد

۲۳-ثریا قنبری

۲۴- راضیه عسکری

۲۵- فاطمه امیری کهنوج

۲۶-الهام زارع

۲۷-آقای جهانیان

۲۸-آقای عابدینی

۲۹-فرشته ارزانی

۳۰- زهرا نصر

۳۱- تقی جهان بخشی

۳۲-ایوب بخشی

۳۳-فاطمه چهابکاری

۳۴-پروین جاویدنیا

۳۵-محبوبه مهبودی

۳۶- ملیحه خدامی

گزارش از: ماه منیر خلف زاده/ شیراز

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.