بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

وداع با هادی سیف/ پروفسور سیدحسن امین

دوست نازنین و یار دیرین من استاد هادی سیف، هنر شناس پر تلاش و پژوهشگر نامدار هنرهای ایرانی ناباورانه در ۲۶ مهر ۱۴۰۱ بی خبر! در خانه اش را بست و به خواب ابد فرورفت.‌او بی مقدمه و بدون سر و صدا، بدرود زندگی گفت، آسمانی شد، کارهای پژوهشی اش را ناتمام گذاشت و خیل یاران و دوستداران خود را تنها گذاشت.
هادی سیف زاده معروف به هادی سیف، بیش از هر چیز به دلیل برنامه تلویزیونی «درد عشق» به مجری گری زنده یاد جمشید مشایخی شناخته می شد؛ برنامه ای که در آن توانست استادانه و ماهرانه با دانش گسترده اش، از جمعی از هنرمندان گمنام ایران چهره نمایی کند.
سیف در تاریخ هنر تحصیلات منظم داشت، فارغ التحصیل دانشگاه اصفهان بود، پایان نامه کارشناسی ارشد ش را راجع به مکتب هنری تیموریان هرات نوشت و بعد در دانشگاه استراسبورگ به تحصیلات تکمیلی ادامه داد. با لهجه شیرین شیرازی اش، شیرین زبان و مجلس آرا بود و با ذهن وقاد و پویا و قلم پخته و استوارش افق های ناشناخته ای را برای هنردوستان می گشود.
رادیو فرهنگ نزدیک بیست سال پیش با من و او و تعدادی دیگر از خادمان علم و فرهنگ و هنر همچون باستانی پاریزی و محمدحسن گنجی در برنامه دانشوران مصاحبه کرد. آشنایی، احترام متقابل و بعدتر دوستی ما از آن زمان شکل گرفت. آخرین بار دو‌ هفته پیش در چهاردهم مهر ۱۴۰۱ او را در «خانه دوست» گالری استاد کامران کوهستانی و همسرش خانم رفعت سادات موسوی دیدم و ساعت ها کنار هم گپ و‌ گفتی شادمانه داشتیم.
هادی سیف همسن و سال من (متولد ۱۳۲۶) بود، هیچ گمان نمی کردم که به این زودی از هم‌صحبتی اش محروم شوم. مرگ خبر نمی کند! با یکدیگر مهربان باشیم.
کوچ زودهنگام هادی سیف عزیز را به خانواده اش، شاگردانش، دوستان و دوستدارانش تسلیت می گویم.
روحش شاد و یادش گرامی باد
سید حسن امین
تهران ۲۸ مهر ۱۴۰۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.