بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

پروفسور امین و انجمن پادشاهی فلسفه در گلاسگو

پروفسور امین و انجمن پادشاهی فلسفه در گلاسگو

انجمن پادشاهی فلسفه گلاسگو، به سال ۱۸۰۲ میلادی (دقیقاً ۲۲۲ سال پیش) تاسیس شده و همچنان در زمینه های مختلف اندیشگی و ربط انسان و جهان فعال است. تنها عضو ایرانی این انجمن پروفسور حسن امین فیلسوف و حقوقدان بین المللی است که از سال های دور در برنامه سخنرانی ها مخصوصاً از منظر فلسفه تطبیقی مشارکت فعال داشته است.
مارتین هایدگر فیلسوف بزرگ قرن اخیر گفته بود که زمان فلسفه به مفهوم پیشین گذشته است و بشر باید به فکر زندگی و حل مشکلات حال و آینده نوع انسان باشد‌ شاید تخت تاثیر همین تفکرات، تمرکز انجمن پادشاهی فلسفه بر مسایللی فراتر از موضوعات فلسفه سنتی است، مسایللی همچون زیست شناسی تکاملی ( صعود و سقوط دایناسورها: برآندن پستانداران)، اخلاق (حرص و آز، مرگ و پشیمانی)، جابجایی انسان (مهاجرت و تغییرات اقلیمی), ضرورت تداوم بهداشت و درمان رایگان برای همگان، اقتصاد، جیمز وب، صعود به اورست و …
آخرین نشست انجمن پادشاهی فلسفه در چهارشنبه هفتم فوریه ۲۰۲۴ در ساختمان سر چارلز ویلسون برگزار شد.موضوع این سخنرانی و پرسش و پاسخ،تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر سلامت روانی با توجه به تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت روانی و لزوم پرداختن اهل فکر و فلسفه به این مقوله بود.
سخنران اصلی این برنامه دروفسور هستر پر استاد جغرافیای انسانی و پژوهشگر تبعات انسانی دگرگونی آب و هوایی و تغییر اقلیم بود‌. پروفسور امین استاد فلسفه و حقوق و دو استاد دیگر در کنار او در عکس ( آقای استاد مهندسی سازه دانشگاه گلاسگو و خانم استاد زیست شناسی دانشگاه گلاسگو) هر سه در بخش پایانی نشست ۱۸ بهمن ۱۴۹۲ برابر ۷ فوریه در بحث تغییرات اقلیمی و فلسفه از منظر رشته های تخصصی خود اظهار نظر کردند. در همین راستا امین یکی از کتاب های انگلیسی خود در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی دریاها از منظر حقوق بین الملل و حقوق داخلی کشورهای خاورمیانه را معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.