بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

نقش استقلال قضات و وکلا در تامین حقوق شهروندی در انگلستان

امین که نه تنها اولین ایرانی بلکه اولین مسلمانی است که در بریتانیا به عضویت کانون وکلای محاکم عالی ایالت اسکاتلند در آمده است...

 پروفسور سیدحسن امین، حقوقدان و فیلسوف معاصر و استاد دانشگاه گلاسگو کلدونین طی سخنرانی جامعی برای دانشجویان حقوق از اهمیت نقش استقلال قضات و وکلا در اجرای عدالت قضایی سخن گفت. وی همچنین علاوه بر لزوم استقلال قوه قضائیه از  قوه مجریه لزوم استقلال وکلای دادگستری از قوه قضاییه را تبیین کرد و این استقلال را در سیستم قضایی انگلستان با سیستم قضایی ایران مقایسه کرد.

امین که نه تنها اولین ایرانی بلکه اولین مسلمانی است که در بریتانیا به عضویت کانون وکلای محاکم عالی ایالت اسکاتلند در آمده است، از تجارب خود در دادگاه های اسکاتلند و تاثیر استقلال قضات و وکلا برای احقاق حقوق شهروندان در انگلستان سخن گفت.

 در پایان این سخنرانی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز تولد پروفسور سیدحسن امین کیک تولد بزرگی را به جایگاه آوردند که امین شمع های آن را فوت کرد و  آن را با حضور اعضای هیئت علمی برید و بعد به دانشجویان هدیه کرد که در فرصتی در خارج از سالن بین دانشجویان تقسیم شد.

در این مراسم محمدمهدی عبداللهی دانشجوی حقوق به مناسبت تولد امین شعری ساخته بود که خود شاعر آن را در مقام بزرگداشت امین در دانشگاه حکیم سبزواری قرائت کرد و ما آن را به عنوان حسن خان نقل می کنیم:

بسم حق، با اذن حق گویم درودت ای امین

هست دیدار شما بهرم سعادت ای امین

 

از دیار سربداران و امین ملتی

هست عشق و مهر میهن در نهادت ای امین

 

فخر تاریخ و حقوق و پارسی و فلسفه

ملک دانش شد منور از وجودت ای امین

 

تحفه شعری گفتم ای پیر و مرادم بهر تو

تا قبولت افتد این شعر مریدت ای امین

 

شاد بادا روز میلادت الا استاد من

جمله گوییمت مبارک این ولادت ای امین

تصویر از: پروفسور سیدحسن امین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.