بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

نخستين سالگرد درگذشت اسلامی ندوشن در تهران برگزار شد

نخستين سالگرد اسلامی ندوشن در تهران

به گزارش سبزمنش، به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن چهره برجسته فرهنگ و ادب معاصر، مراسم بزرگداشت وی در چهارشنبه ششم اردیبهشت/ ثور ۱۴۰۲ با شرکت انبوهی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله محترم پروفسور سیدحسن امین عضو موسس و دبیرکل علمی پژوهشی بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش در تهران برگزار شد. طی این مراسم  در  تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، پنلی از استادان و پژوهشگران به بررسی زندگی و آثار و رویکردهای اسلامی ندوشن از منظرهای متفاوت ادبی، جامعه شناسی و تاریخی پرداختند.
دکتر ژاله آموزگار، استاد برجسته دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اولین سخنران و پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر آخرین سخنرانان این مجلس بودند و در پایان هم پیام دکتر شیرین بیانی همسر دانشمند دکتر اسلامی ندوشن پخش شد..
سخنرانی دکتر ژاله آموزگار بیشتر ناظر به مباحث ادبی، ایرانشناسی و خاطرات دانشگاهی و خصوصی این دو بود و مورد استقبال واقع شد‌. اعضای دیگر پنل نیز با ارایه مطالبی ارزنده در حوزه های تخصصی خود آثار شعر و نثر و تالیفات ادبی و تاریخی اسلامی ندوشن را بررسی کردند.
سخنرانی پروفسور امین، به عکس دیگران، بر سوابق تحصیلات حقوقی دکتر اسلامی ندوشن در ایران و فرانسه و اشتغال او به عنوان قاضی دادگستری و سرانجام نقب زدن او از دانش حقوق و حرفه قضاوت به ادبیات و تاریخ، مقاله نویسی در مجلاتی مانند یغما و سرانجام مجله داری با انتشار هستی و خاطرات مشترک این دو در این زمینه ها تاکید داشت.

نخستين سالگرد اسلامی ندوشن در تهران
نخستين سالگرد اسلامی ندوشن در تهران

امین سخنرانی خود را ضمن اظهار خرسندی از حضور گسترده جوانان در این مراسم و دعوت آنان به مشارکت در فضاهای فرهنگی و ادبی از جمله انجمن ادبی ایران، پایان داد که با کف زدن ممتد و پرشور حاضران مورد استقبال قرار گرفت. مجلس با امضای لوح یادبود مراسم بزرگداشت استاد جاودان یاد، پایان یافت و پروفسور امین بر این لوح نوشت که اسلامی ندوشن با کتاب ها و مقالات ارزنده اش همچون « ایران را از یاد نبریم»، در نسل های پس از خود تاثیرگذار بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.