بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

دکتر کورش صفوی هم به کاروان رفتگان پیوست

دکتر کورش صفوی استاد برجسته زبان‌شناسی هم به کاروان رفتگان پیوست. شصت و هفت سال بیش‌تر نداشت و براستی حیف بود.
این‌جانب به نمایندگی از بنیاد جهانی سبزمنش، درگذشت او را به خانواده عزیز و همکارانش به ویژه دوستان دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین شاگردان بسیارش تسلیت می‌گویم.
دکتر صفوی، استادی دانا، مترجمی توانا و دقیق، پژوهشگری عمیق و مهم‌تر از همه رفیقی شفیق بود و به سنت آلمانی در پژوهش و تحقیق کار می‌کرد.
من پس از بازگشت از انگلستان به ایران، از سه سو با او آشنایی و دوستی یافتم. نخست این‌که مدتی کوتاه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی (در زمان ریاست دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی بر آن دانشکده) تدریس می‌کردم و در کنفرانس‌ها و سمینار‌ها در دانشگاه و بیرون دانشگاه یک‌دیگر را می‌دیدیم. دوم این‌که او کتابی در فلسفه زبان از ویلیام لایکن به فارسی ترجمه کرده بود که من به عنوان یکی از اهالی فلسفه و مخصوصاً علاقه.مند به فلسفه‌های مضاف و از جمله فلسفه زبان آن را خواندم و آن را همچنان در کتابخانه‌ام دارم. سوم این که وی دیوان غربی شرقی گوته و سه رساله در باره حافظ ی. گ. بورگل را از آلمانی ترجمه کرده بود، و ما در حلقه نویسندگان و دوستداران مجله حافظ به آن بها دادیم و از آن بهره‌مند شدیم.
رفتن آشنایان و دوستانی همچون دکتر صفوی، این پیام انسانی و نتیجه اخلاقی را برای همه ما دارد که در ارتباط با یکدیگر مهربان‌تر و سخاوت‌مندتر باشیم و تا هستیم و هستند قدر یک‌دیگر را بهتر و بیش‌تر بدانیم.
روانش شاد
پروفسور سید حسن امین
عضو شورای مؤسسان و دبیرکل علمی- پژوهشی بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش

2 نظرات
  1. Sabz Logo
    نقیب مروت می گوید

    انالله و اناالیه راجعون

  2. Sabz Logo
    نقیب مروت می گوید

    انالله و اناالیه راجعون
    روح شان شاد و یاد شان ماندگار باد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.