بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش، Sabz manesh Foundation
مجموعه اشعار شاعران معاصر و شاعران جوان و بزرگترین پایگاه ادبی شعر، معرفی شاعران ، طنز، ادبیات فارسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، و واژه سازی میباشد.

هماقسیم عضو شورای موسسان/ فنلاند

هماقسیم  عضو شورای موسسین/ فنلاند

بانو هماقسیم  درسال 1348 درشهرکابل در یک خانواده متدین و علم پرور چشم به جهان هستی گشوده است. او در هفت سالگی شامل لیسه نسوان رابعه بلخی گردیده  بعد از فراغت از آن لیسه وارد پوهنتون کابل در رشته ادبیات انگلیسی مصروف فراگیری علم ودانش شده است.

بانو قسیم بعداز پایان دوره تحصیلی بحیث مدیره لیسه مریم کابل ایفای وظیفه نموده .

و در سال 1995 توسط طالبان آن دوره شوهرش جام شهادت نوشیده و بعد از شهادت شوهرش متولی سه فرزند معصومش شده، در کنار تربیت سالم فرزندانش صد تن از اطفال این وطن را با اخلاص وصداقت به جامعه تقدیم نموده است .

بانو قسیم با آنکه  اندوه بزرگی را حمل میکرده اما؛ با همه ناملایمات دست و پنجه نرم نموده، (هم پدر و هم مادر) برای خانواده خویش شده است.

او با تمام مشکلات موجود، همت را از دست نداده به وظیفه مقدس معلمی و خدمت به وطن دست نکشیده و هیچگاه خواهان ترک وطن نبوده، اما با تهدیدات  ترور و اختطاف  مجبور به ترک وطن شده و درسال 1995میلادی عازم کشور پاکستان اسلام اباد شده است.

بانو قسیم بنابر عشق به فرزندان وطن، بار دیگر آستین بر زده و مکتبی را برای اموزش علم  ودانش اطفال مهاجرافغانستانی در پاکستان ایجاد نموداه و با وصف مشقت ها و رنج درعالم غربت هیچگاه تسلیم روزگار نشده و با اخلاص و صداقت  تمام درخدمت مردم رنجیده افغانستان قرار گرفته وپنج سال برعلاوه براموزش وپرورش اطفال مهاجرافغانستانی  کارهای فرهنگی، اجتماعی و ادبی را انجام داده است.

بانوهما قسیم با استعداد وتوانای که داشت به تنهایی توانست از این منجلاب خود را نجات داده و درسال( 2000)

میلادی به حمایت ملل متحد عازم اروپا کشور فنلند شده است.

این بانوی جسور درکشور فنلند همچنان به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی وادبی خویش پرداخته و فعالیت اجتماعی، فرهنگی وادبی خارج ازمرز فنلند وحتی کشورعزیزما افغانستان داشته است.

بانو قسیم برای خدمت گزاری بیشترنهادی برای افغانستانی های مقیم فنلند تاسیس نموده و تقدیرنامه های بیشماری از نهادهای داخلی وخارجی دریافت نموده است .

بانو هماقسیم درکشور فنلند  تحصیلاتش  رابه سویه ماستری(کارشناسی ارشد) ادامه داده و به صفت استاد ایفای وظیفه مینماید و اکنون با عشق و علاقمندی وافر عضویت شورای موسسین بنیاد جهانی سبزمنش را تحت رهبری دکتر بسم الله شریفی کسب نموده است.

بانو قسیم با شعر و ادبیات عشق دارد و همواره میکوشد در خدمت فرزندان نیازمند قرار داشته باشد و اکنون ریس اتحادیه انجمن های افغان ها مقیم فنلاند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.